Učitelj

Да се Словекски језик сасвим изостави из основне школе.

За овим су читање остале групе предмета из наставиог програма, и сви су остали да се и даље уче без примедаба.

Председник објављује 10 минута одмор.

После одмора приступило се специјалној дебата, појединих предмета, из наставног плава.

На прво место долази: Наука тришћанска. Председник рече, да је г. Милош Војковић реферант за науку хришћанску па нека он најпре прочита из наставног програма шта се сада учи, И то редом по разредима свави за се упоредо са својим рефератом : како би то требало, по његовом мишљењу, заменити или што 2306тавити. Милош ојковић чита наставни програм из науке хришћанске за Т разред, а за тим свој реферат са примедбама на програм, Он је мишљења: да се изостави „Ускрс“ пошто је празник деци не појмљив, даље „Петров дан, Петров пост, апостол Петар и његова смрт“, јер би било узалудно о томе, као не појмљивом материјалу деци поворити, већ да се пренесе у ТУ разред. Остало све да остане по програму.

Председнив још једном чита из програма шта би према г. Милошевом реферату 0стало да сеучи у [-ом разреду и позива да се говори о наставном материјалу за науку хришћанску за [ разред основне школе.

358

Сава 'Танацковић је мишљења, да би требало изоставити и Божић, ако се изос-

стави Ускрс, јер то довде има везе једно

6! другим.

Сава Шаргић слаже се с Војковићем, да је тешко протумачити деци Ускрс. Требало би најпре целу христову науку 06јаснити, па. тек опда о његовој смрти говорити. и тако то довести у свезу; но

пошто у 1 разреду то није могуће, он је

мишљења да се Ускрс изостави из Т-ог

за старије разреде. Милош Бојковић оправдавајући своје мишљење вели: Божић предавати деци

"много је појмљивији, јер деца скоро сва

знају неке обичаје, који се о Божићу врше, нпр: уношење сламе у кућу идр. На про тив, кад би предавади „Ускрс“ тим би се» деца много теретила.

Коста Петровић. Сагласан решењу, да се Словенски језик избаци, још је за то да се и „Оче наш“ не предаје на Оловенском већ на Српском језику.

Петар Димић каже, да су теразиски учитељи, на своме већу, довољно говорила о науци хришћанској, па пошто се слажу са рафератом г. Милоша, то неби требало

они да говоре, већ да чујемо мишљење

осталих.

Никоља Мусулин у своме говору дока“ зује, да суштину празника чије могуће објаснити у 1-ом разреду, но да то треба оставити за старије разреде.

(СВРШИЋЕ СЕ).

Д У ~ БЕ о ЈЕ 6» од је. рена

превео Метар Марковић

О

(ПРОДУЖЕЊЕ).

Закон самоодржања.

Мпоги су Философи заочили онај Факат, да. увек постоји тесна веза између задовољства и живости или свежине тела с јед-

|

не стране и између бола и оних узрока, који живост и свежину организма умаљују и малаксалост производе, с друге стране. Плато и Аристотело сматрали су суштину задовољства (пријатности) као једну од