Učitelj
306
се, да је тамо пара сомун (лебј, али смо уверени да и та_о тога нема. У 1“ раз. задаје на једној гомили било је 5400 лубеница а на другој 6 шута толико, ђоци се сами питају колика би та гомила била. Један радник заради за 1 дан 950 динара, другог дана, заради половину од тога мање 39 дин. колико за оба дана7 Какав ли је тај радник који за дан заради 950 динг!.. У [. раз задаје овако: у једној клупи мма2 ђака,у другој онолико колико у првој мање 5, а ту трећој колико у шрвој, колико у све 8 клупе; У.П. раз. у једној клупи има 8 ђака, у другој колико у трвој мање 4, а у трећој колико у шрвој, колико је у све 83 клупе
У Ш. раз. у једној клјам има 10 ђака, у другој колико у трвој мање 5,а у трећој три пута колико у првој и 2 више. колико је ђана у све 3 клупе" Код овог ревизора може да седи по 32 ђака, чујте ви хигијеничари и ви педагози каквих клупа има код ревизора српске основ. школе! Овај ревизор пита у једној сеоској школи: »„Какве се капе шраве од нилиадора" Поброј ти мени све животиње, које имају 2 главе!“
Но да је ово све ми би опет опростили г, ревизору, али на жалост он је као ревизор узео на себе улогу да и једну крупну неистину изнесе, чујте шта вели: „У вишој осн. школи у раљеву, где је било свих нужних хемијских апарата и шрепарата и физичних апарата, није чињена од тога употреба при настављању, неки најобичнији препарати, као манган диоксид (пиролузит), калијум хлорат и др. беху дотичном наставнику непознати, како. "по имену тако џ по њиовој употреби“. [. ревизоре, шта ли хтедосте са овим. Да ли сте мислили да ће ово остати у тами, да ли ће бар сад попрвенити ваш образ, кад видите да је штампана она ваша крупна неистина, коју као рсвизор у своме извештају наведосте. Виша осн. школа у Краљеву има неку малу збирку Физичку и хемијску, али поред тога што је добављено, са стране наставници ву и сами много шта прибрали и удесили, наставници су у оба · предмета све што је програмом прописано најпрактичније експериментисали, нема ни чега што је по програму из Физике и хемије. да нису експериментима доказали својим ученицима. Ако нечега нису имали на расположењу, ратарска им је школа стављала на расположење, па им сам наставник тих предмета био им је у свему на услузи. Дакле није истина, господине, да од апарата и препарати није чињена употреба; то се чини од првог постанка ове школе. Је ли лепо од вас, г. ревизоре, да кажете, да дотичном нас. тавнику нису неки препарати познати ни по имену ни по употреби, као: манган диоксид, калијум хлорат и др. Од калијум хло-