Učitelj
чану завршну седницу за ту школ. годину. Да на тој свечаној седници реше за све текуће радове, који се имају извршити у току од месеци по дана, а то је до „16. Августа. Да се то решење одмах и у дело приведе:
радници погоде и да школа у своје време буде са совимо оправљена и снабдевена. Што већу уредност појединих |
кметова износити на јавност; неуредност истих јавношњћу критиковати. И тако мислим да би за кратко време имали по школама уредности и свега што треба на време. Кад то уђе у обичај, после се тешко од тога, одступи «Једна мука наука. сто мука одука;» тако мислим да би се иза ово лепо могло рећи.
Али опет велим, све ово зависи и од учитеља. Ако он има воље п енергије, биће и то све мање више у
своме реду. Јер се иза то лепо каже: «Учитељ је душа.
школи. » | Ето, то вам је за сад моје мишљење за уклањање ове сметње из школе. Јако би св и ја с осталима ра-
довао, ако ко изнесе подеснији начин за то, као и за.
ово предње.
3. Недоношење књига и осталих најнужнијих по-
треба за рад, такође је сметња, као што се мислим у овој пословици каже: «Без алата нема заната“ | >
И ако је истина да сам и ја заступао и заступам оно гледиште учитеља, де не требају ученицима никакви
уџбеници сем добро уређене читанке, ипак ово напоми-
њем као сметњу, пошто до таквих читанака, још нисмо ни до данас дотли.
_Који учитељ са вољом предаје, он ће много пре и постићи успех у школи предавањем |то се лакше и упамтиј, него задавањем што неки веле: „одавде довде.»
Дакле, читанака. добро уређених нема. И кад их
нема као што треба, онда се морају тражити уџбеници
за сваки предмет по наособ. А кад би из сваке групе .
наука било заступљено у читанци ово, што се тражи,