Učitelj
433.
Да би се одржао ред међу децом у цркви, зависи у главноме од реда у школи, али у колико се буде ученицима наговешћавало у напред светиња онога места у који иду, у толико ће бити и већег реда. Но то је тешко баш код сваког ученика улити му да мисли један као други. У сваком житу им, бар по мало кукоља, па тако се и међу њима нађе.
Ја сам посматрао код неких учитеља, па сам и сам то примио, да би већи ред у цркви одржао, да ученици држе прекрштене руке. Ништа простије и лакше, а велике користи доноси за одржање реда на таком једном светом месту као што је црква. Кад прекрсте руке чују хвалу и Од људи, који их посматрају. То на децу много. утиче, а при том код деце у цркви се може и приметити, да им је главни немир са рукама, а овако је то. отклњено. Греши ли неко при томе, добром је довољна. кратка опомена па и поглед, а за понављање тога немира од неких, истерати га из цркве, ату казну допунити у школи, како који наставник за најбоље нађе. То је у неколико што се реда у цркви тиче.
7). Морамо признати да често трпимо неправедне гњевне изливе неких људи по улицама кад рекну немирним ђацима: «Томе ли те учи учитељ», «Какав учитељ такав ђак» и т. д. И још многих прекора отрпимо од. неблагодарних људи, који не разумеју или неће да разумеју наш тешки посао са којим ве у школи боримо. Не ће да нам верују, да ми то сваким даном заустављамо. чим дознамо. Али деца су, па им се може у неколико ипак опростити. Но ми се ипак не можемо само на, томе зауставити. Ми се морамо постарати, да и то отклањамо ; да своје ученике васпитавамо, те да буду што уреднији и по улицама идући бар од школе кући, а од куће школи то спада у дужност родитеља. Дакле морамо се постарати за ред међу децом кад пођу од школе, док се не разиђу по њеној околини, док не стигну бар неки сво.
ке 6