Učitelj
322 ; а на крају године никакви се обзири не примају, ако школа није распуштена. Нико неће у извесно време питати и водити рачуна о том, што се по престанку болести дуго и дуго морало чекати, да и они болујући ђаци пређу оно, што се урадило за време њихова боловања, па још Да је само то. но мора се по новд радити и оно, што је дотле било урађено. ;
Тај случај дакле, као што видите, сметња је за редовни ток школског рада. Сметња је, која не долази од воље овога или онога, алп ипак се можемо при истој помоћи, ако заједнички порадимо, да бар при истој, кад наступи, немамо штете.
"С тога за уклањање овога из школе је кратко и јасно, да се у том случају, чим се поболе у, ученика, да се сви ученици распусте за неколико дана кућама. "Да не би једни ученици радила, а други не, и да се не би због тога једни ученици морали напрезати да постигну оно, што су њихови другови већ прешли. Да се не би "морало са једним ученицима понављати, а ови који су то већ слушали да се не олење и да праве неред, што __је обично случај при «репетицији» познатог и т.д.
Ово треба нарочито управитељи да имају на уму, па да на томе највише и раде кад се потреба, укаже.
_ Можда би имало још много сметња које би требало набрајати, али ја мислим да су ово главне и са њима у. _ веви. Још ћу само рећи о томе како би се могла завести дисциплина код ученика у цркви и у путуод школе.
Бо У школи пак сваки учитељ одржава, дисциплину "на свој начин или строгошћу или добротом или занимљивошћу предавања свога. Сваки дакле одржава начином, који је за то као најбољи нашао, а то се већ код сваког . наставника, мислим, да приметити ипо успеху, који је код тих ђака. Ако је било реда, има нешто и напредног рада. -
Али за ред у цркви и у путу од школе, важнији је у толико више, што се тиче и нашег учитељског образа.