Učitelj

356

часа из овога или онога предмета има предавати то и то, кад се у то време може свашта десити и школи и учитељу, Наводи како у Хрватској постоји штампан плац, али распоређен према разреДима и предметима. Одобрава да се програм дословно изврши, али тражи да распоред ствара сам учитељ. Мишљења је да школски савет састави комисију од учитеља, а у ту комисију да уђе: по један учитељ из сваког разреда, један учитељ који је радио у 1 п НП р., један који је радио У Е РВ Пер ист ле да буду заступљене све комбинације. У овај број да уђу и учитељи вежеаонице. Тој комисији био би задатак да изради план и да га поднесе Школском Савету на одобрење.

Г. Мата Косовац. Тражи да се у школу унесе само оно што налаже наука, а пикако сила. Сви су планови установљавани да се помогне учитељима. али су сви брзо пропадали због непотпуности п излишности. Које су то стргне и средства које треба имати у виду кад се што уноси у основну школу% Без сумње су Физичке и моралне, Према тим захтевима у васпитавању треба удесити и предмете, Предмети, који одговарају тим захтевима, јесу : јегик, рачун, приародопис, религија, лепе вештине, наука о чувању здрава: земљопис и гимнастика. Тражи од скупштине да се чврсто држи захтева науке и да само своје начелно гледиште поднесе на увиђај школском савету. (Сем тога мишљена је, да би требало установити анкетну комисију, која би мала да изради наставни план по захтевима, науке. Е

Г. П. Лотић. Нати народ има више користи од васпитне страпе него ли од наставе, па с тога тражи да се у школи јаче истакнв само васпитање. Такав би програм донео више користи. Желео би да се васпитање сгстематише, и ако је то тешко учинити, Може се извести распоред бар по разредима. Тако, у први разред дошли би конкретни примери: ред, послушност, уредност и т. Ду други разред дошли би примерн из живота, а у старије разреде примери из српске историје, из српске књижевности, из грчке и римске истсрије и т. д, На тај начен могла би се саставити мала енциклопедија. — Молитве нису у стању да развијају осећања, јер их деца не разумеју. У првом разреду треба. их предавати на сршском језику. з

Г. Јовам Благојевић. Напомиње клдко о наставном плану постоје разна гледишта, Неки су само за то да се предмети распореде по разредима и да се одреди број часова за сваки предмет. Други су мишљења да треба специјално одредити шта ће се ког месеца, које недеље, ког дана, па чак и ког часа предавати из овог или оног предмета. Он осуђује такве планове, јер не да да се учитељ