Učitelj
КЊИЊЕВНИ ПРЕГЛЕД.
; Витлејемљанин. (Божићна прича). Превео и за Српчад удедесио свешт. Димитр. Н. Миленковић. Велика је 5 табака мале шеснаест. Цена је 60 пара. :
, Х Х Министарство просвете откупило је од писца ову књигу за поклон ђацима основних школа на годишњем испиту. С тога ћемо
(7 да видимо каква, је ова књига, Али пре тога да проговоримо ио томе : треба ли, или не треба, поклањати икакве књиге ђацима на испитима, и какве треба да буду те књиге.
О томе, треба ли давати ђацима књиге на испитима постоје два разна, и то супротна мишљења. Једно је да треба давати, а друго је — да не треба. Разлози, који говоре да треба давати, главни су ови. Деци се отвара воља за боље учење гледајући како се добри награђују. Признаје се и награђује се труд у добрих ђака. Показује се важност тога дана за ђаке. Ово је згодан Пи "начин да се преко ђака уносе у масу народа добре књиге с ко| рисним знањем. " |
Разлози, који пак говоре против давања књига у главном ови ву: У деце се развија гордост и сујета, (код оних који их добијајуј. Ствара се рђав појам о правди и омрази према. наставинку, · кад је више једнаких ђака а мало књига. Награђују се ђаци који немају много заслуга што су добри, ако су од природе даровити, а понижавају се и кажњавају се ђаци који су слабији, што нису таки, као да су они за то криви. Значи: не награђује се труд него више даровитост. Давање књига деци се вели да уче за награду, а не за то што треба да уче.
Кад се добро проуче ови једни и други разлози, види се да
су разлози против давања књига тежи, јачи и коректнији од оних _ који су за давање. Да претресемо ове разлоге.
Овај разлог за давање књига како се тим деца подстичу на боље учење потпуно се паралише тим, што у исто време убије вољу за будући труд у учењу код оних, који су се заиста трудили својски па за мало изостали од оних, који су ОДМАКЛИ својим даром