Učitelj

9

подагог — онда ће сваки такав васпитач, који се држи строго ових мисли, заменити реционалног баштована, који и дању и ноћу ради примењујући вешто своје стечено знање, само да од свога рада користи види. Не уради ли се и не поступи овако. као што мало час рекосмо, време ће своје учинити; казна ће се изрећи; одговорност ће са собом и у гроб понети 2 !!

Износећи своје назоре у погледу важности ескурзија по наставу и васпитање, стоји до васпитача како ће ко схватити и разумети, одобрити или осудити ове мисли ; ну, понављајући опет“ велим: Ко се латио светог позива де васпитава подмладак будућност нашу, као прво између првих васпитних и наставних срестава, нека има у виду и важност ескурзија, ако желе себи и целом свом народу добро, срећу и благостање.

А на завршетку свега овога. велим; ствар је објективне кри--

тике која ће о овоме изрећи суд: заслужује ли ово пажње искреног васпитача или не:

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

раз. основ. срп. школе, по програму, израдио К(оста). Ш(етровић), Цена 0.60 п. д.

Врло је велики задатак рачунице у основној школи, јер се њоме највшне развија мишљење у свима правцима ове многостручне наставе, а по себи се разуме, на првом јој месту онда тек да упознаје децу са задацима из практичног живота, како“ би, кад из школе изађу, бар могли имати она најнужнија знања из ове наставе, која су нужна сваком оном који живи у друштву Осим тога помоћу згодно рачунских задатака, учи се дете правилно да изговара своје мисли, да их сређује и исказује по неком природном реду, а то много чини користи. правилном говору у основној школи.

Равуме се да задатке треба у основној школи задавати само такве, кеји ће имати примене у практичком животу, јер кад би се и другчији задаци давали, рачуница би онда омашила свој циљ у основној школи, јер бп “бадава напрезала дечије“ мишљење, а ништа не би користила деци доцније кад изађу из. школе. До сад је код нас у овом погледу рђаво стајало. Сваки који ради у школи зна из искуства, да ми у свима досадашњим уп-