Učitelj

81

ужасан грех чино ти наставници, правећи од деце аутомате без икаквог размишљања. Не знају несрећници како су мизерни, са тим својим Фантастичким задацима. Они неће да задају задатке који би имали примене у практичком животу, то је веле само за њих »просто«“ и лако, а кад њиховом ђаку, који решава необичне задатке брзо и лако, задате врло прост и обичан задатак, оно стане и ни маћи.

Али, дакле, колико одговорности лежи до наставника, који подржавају оваке задатке у основ. школи, толико исто криви су и Г. г. писци, који су у првој линији позвати, да избегавају овај правац, а да се упуте на реално земљиште; тек кад се у том правцу почне развијати рачунска настава, онда ће тек бити од ње користи иу школи и У практичном животу, а коме треба, сви да тежимо. и да свеоно што овоме правцу смета уклањамо, и сви на томс да радимо.

2) Ово неколико речи унапред поменух, да се види какво ја имам мишљење у овој ствари, а сад ћу прећи на приказ књиге чији наслов горе исписах.

1) По мом мишљењу, тек од оваког правца који ће бити заступљен у књигама биће користи, иначе не.

Своје. „Рачунске задатке, писац је поделио на ове одсеке: 1) Пасање и упознавање бројева, 2) Нове мере, 8) Обични сложени задаци, 4) Сложенији задаци, 5) Правило тројно, 6) Прости разломци, (4) Сабирање разломака, 8) Одузимање разломака, 9) Дељење разломака кад су им једнаки именитељи, 10) Десетни разломци, 11) Писање десетних разломака, 12) Сабирање десетних резломака, 18) Одузимање десетних разломака, 14) Множење десетних разломака, 10) Дељење десетних разломака, 16) Интересно правило, 17) Израчуњавање времена, 19) Разни сложени задаци. |

Као што се види из ових одсека, писац нам је изнео готово, све оно што треба да се предаје у ГУ разреду, осим дељивости бројева. са 2, 5, би т. д.

Као год што је писац поделио своје одсеке, тако ћемо и ми тим истим редом ићи у приказивању, и казиваћемо наше мишљење о сваком одсеку по наособ, затим укупно о свима у свези, а најпосле казаћемо, да ли лрема истакнутом циљу, књига, "одговара својом садржином. У првом одељку казује се како се пишу бројеви почевши од 1000 па 2000, 8000,4000, 5000, 6000, 7000, 8000, 9000, и т. д. до 200.000 п више, Овде казује писац. да би све једно било кад би се поред 1,2, 3,4, 5, би т. Ад

УЧИТЕЉ 6