Učitelj

186

хтели, већ до празнина и непотпуности у самом закону, којим је обележен делокруг њихов, и које су га направиле овако немоћним и јадним надлештвом.

Из обележеног гледишта види се, да се ми са установом школског одбора у начелу слажемо.

Допуштајући, да поред изложених незгода, које му правилну радњу онемогућавају, може бити таквих, којима је он сам врело, преко је потребно законска паређења, на које се цела ова установа наслања, попунити и исправити, јер за неколико година живота школског одбора, појавиле су се многе махне и недостатци, које није тешко отклонити.

_У сам састав школског одбора не треба дирати. И ако је желети, да у одбор уђу људи што познатији са, школом и њеним одпосима, опет се то законом не може условљавати, јер ће то за дуго остати жеља и за многа друга почасна места. Да би се олакшао долазак одбор-ницима из других села на седнице, те да би састанци били уредни ваљало би му озаконити какву накнаду. По мом мишљењу, за сваки долазак требало би им дати по један динар. Одборници из других села долазећи на састанке обично по цео дан пропусте; „. кад одборници политичке општине проведу у таквом случају дан · 6 општинском трошку, то је на свани начин умесно да, без накнаде не буду ни школски одборници.

По садашњем закону, председник политичке општине у којој је школа, у исто време је и председник школ. одбора. Ово је у толико незгодно, што је он у положају као председник политичке ошштине, да не извршује одлуке школског одбора, а то је једна од највећих сметња по школу и наставу. Ако би се допустило да се председник бира из средине свију одборника, тада би често пао избор на лице из кога другог села, које не би било у стању стајати у непосредној вези са школом, Тој незгоди могло би се доскочити само тако, кад би поред слободно изборног председника, био и пот-

оф