Učitelj

219

44 лпста ове књиге, 23 листа исписани су оним што се учи у ТУ. разр. а само 16 чисто оним што се учи у Ш. раз. Па кад се овоме додаду и оних 5 листа исписаних причама које сеи не уче у осн. школи, опст је већи део књиге за ТУ. разред.

Ова књига чије удешена за 11. раз. не само стога што већи део њене садржине није за овај разр., него још и с тога, што је у њу унето нешто што ве и пе учи у осн. школи, а изостављено је нешто што се учи. А, ваљда, нико неће сумњати — да ли књига, која се штне за ручну књигу ђака искључиво једног разреда, треба да обухвати цео програм разреда. И оно што је унето ништа баш није важније од овога што је изостављено. Пада у очи и то, да су изостављене баш оне беседе, које ретко ко може разумети, деци објаснити и отуд какву поуку извести, а по програму морају се у школи опе учити. Те беседе јесу: О чистоти срца, о вери, о причешћу, о правилном богопоштовању и страшном суду.

Рекох да ова књига садржином својом није удешена за ручну књигу Ш. разреда али стилизацијом својом није ни за један раз.! Код нових педагога правило је (а код „педагога старог кова» пе зпам да л је!) да свака ђачка књига, а особито ђака осн. школе, мора бити написана стилом лаким и деци појмљивим, а ова књига је написана са свим онако, како је Христос говорио — са свима опим преносним зпачајима, које ретко и људи разумеју, а камо ли деца. Па бар да су објашњени, него ни то није учињено!! Књига, дакле, није написана слободним, приповедачким, стилом, него текстом Светог Писма. За доказ овога наводити читаве пасусе било би много. А да оваква књига одговари свом циљу највише зависи од њене занимљивости, а ова, опет, колико зависи од саме садржине толико и од разумљивости. За то су дечије књиге и украшене песмама и сликама. у

Кад се ова књига добро проучи, видеће се да и извођење поуке и примена на наш живот — чему и јесте циљ учења Науке Хришћ. у осн. школи — нису довољно изведени ни онде, где је се то могло учинити; а с правом се може очекивати и тражити од једног проф. педагогије и школског рада у учитељској школи и доброг познаваоци Хришћанске Науке.

~

Писац је поднео ову књигу мипистарству с молбом да је одо· бри за ручну књигу ђака ПЛ. разр. и да је откупи за поклон ђацима осн. школа о годишњим испитима,

Овде нам се намеће питање: Може ли канва ручна ђачка књига, или учебник, бити, у исто време, и згодна књига за поклон