Učitelj

334 ГЛАСНИК

врло и то, да скоро никад не бива свађе у овој игри, јер је погађање главна ствар.

Тело се у првом начину нешто врло мало веџба, а у другом и трећем још мање — духовно веџбање главно је веџбање у овој игри. Но ипак у првом начину ни тога нема млого, јер се погађа пре но што се дигне глава и погледа у играче. Све свега што се у првом начину може узети као веџбање, јесте веџбање ува, пазећи добро и ватајући и најмањи шушањ при пружању туре, и при измахивању, а особито при промени мбста. При другом пак и трећем начину духовна радња је знатно заступљена, јер на једној страпи онај, што жмури, има добро да посматра лица свију играча, па ло њиховим цртама да закључи, ко га је ударио; на другој пак страни остали играчи, а нарочито онај, што је ударао, зврцнуо, треба да удесе црта свога лица тако, како их неће познати онај, што погађа. Обе су ове духовне радње знатно важне, нарочита она, која се врши код онога, што има да погоди по цртама лица, ко га је ударио, и млого се труда и пажње изискива, док се стече нека вештина у погађању и «претварању». Они, што треба да се „претварају“, најпре се издаду смејом

Ова се игра игра прилично често, и увек са знатним интересовањем.

вв раје——

ОЉА РиОНГИ А

Српске земље

Нишка Учитељска Школа години 1890--91. — Школа је имала 3 раз_реда, са свега 5 одељења; Ги П р. имали су 2 одељења. Примане су и ученице.

У почетну школске године уписало се: у [Тр 38 ђака (80м. и 8 ж), у П р. 69 (67 м. и 2. жј, и у ПГ р. #! — свега 198 ђака (188 м. и 10 ж..

Оставило је школу у течају године и то: Због болести у [р.2, искључени из | р. 3, и из разних узрока у 1 р. 7 (6бми 1! ж)иуПр. 1 — свега 18 ђака (12 м. 1 ж).

На крају школске године било је: у | р. 76 ђака (69м. и! ж), у П р. 68 (66 м. и 2 ж), и у 11 4! — свега 185 ђака (176 м. и 9, ж).

Од њих остали су да понове испит из појединих наука и вештина и то: у [1 р. 33 у П р. 24 (28 ми 1! ж) иу ЈШ р. 2 — свега 59 ђака (58м. и! ж).

Од тих нису положили поновни испшт и то: у 1 р. 19 (из науке 3, и из вештина 16), у П р. 8 (из наука 4 и из вештина 4), у ПТ р. ни један — свега 27 ђака (из наука 7 и из вештина 20),

Отиуштени су због неспособности: у 1 разред 2, иу П разред ! свега 3 ученика.