Učitelj

УГЛЕДНА ШКОЛА КОМЕНСКОГА У ПГ АРОШ-ПОТОКУ

6. Све правилно разумети, све правилно чинити пи о свему правилно говорити.

7. Ја желим; али ко ће ми то дати"

8. Бог и дружење са људима и са онима који су живи и који су умрли.

9. С којим живима ; — Са учитељима.

10. А с којим умрлима:

11. С онима што су пре нас живели, а који се с нама још и сад разговарају средством својих књига.

19. Је ли то довољно: — Довољно је. 13. Само се моли Богу, слушај учитеље; воли књиге.... 14. А да би мудраце разумео, а ти и 15. Учи језик, којим су они писали, а нарочито 16. Латински језик ; јер " 17. Он је леп, заједнички свим народима, п јер он начини ученим ... ;

__На врло особит начин уређен је речник ка Јану-и, који под насловом «Гај латинског језика» сачињава главни део другог уџбеног течаја:. Азбучни поредак и овде је задржан ; али само са коренима речи. Сваки корен са својим извођењима, сачињава самосталну целину, рашчлањену у кратке реченице, на пример, основа Али: АН—пиз (а, пд) аси—([ег ;—аз езф—1; ам 'уетепв—ипде бепан—о, ћас уе!—а; — офшп диода да по—аш, ћос ађ—епав а (поје еђ гапзјега—=огаши. Бед на гез Не ог И а

Подела. времена за радове свију разреда једна је и иста, и то :

Прв подне:

6—7: Побожна занимања (читање библије, певање, молитва) ; 7, — 8'|, : Главни посао разреда, више теоретично. 9—410: То исто, само више практично.

После подне:

1—9:: Музика или какво пријатно математично веџбање; (2 1

| Мо 2: | : Историја; '4—5: Стилистична вежбања.

у зујуа Пцецае Јаппае, Уосшт демуафагштп сораш ОПРИСИНВА шеме ехо Јалоаје. 6 фа. от., Ш. 219—424.