Učitelj

сл се

ЕЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

На доста места писац се је мучио и са терминима, јер није хтео да проучи и да употреби оне готове термине које већ имамо у српској литератури.

Узгред помињем да писац „школске баште“ пише октомбар (стр. о7ђ а гусенице рачуна у инсекте. (Стр. 52. „да није птица, инсекти би. — на име: гусенице, тврдокрилци и њихове ларве, мрави и т. д. сва наша поља, воћњаке и баште опустошили“ | и т. д.

У похвалу целокупног овога списа немам шта више рећи. Истина, први део могао бих и препоручити, али само онда кад би се исти пажљиво прерадио. То не важи и за други део, нарочито кад се узме на ум да писац то намењује учитељима. Јако жалим што не могу препоручити ову књижицу бар пажњи оних којима је она намењена.

А писцу „школске баште« припада хвала што је уложио толпки труд те нам пружио књижицу, која ће ваљада помоћи те да се свуда у нас оствари једна стара“ жеља а то је подизање школских градина.

ћ. Ј. Јуришић

„ТЕЛЕСНО ВАСПИТАЊЕ“

ОдговоР НА РЕФЕРАТ Г. Д-РА М. ЈОВАНОВИЋА-БАТУТА, КОЈИ ЈЕ ШТАМПАН У 19 свесца

«(Просветног ГЛАСНИКА» ОД ПРОШЛЕ ГОДИНЕ, СТР. 840—859,5)

од Срет. М. Апића

писца «ТГелесног Васпитања».

Прошле године издао сам књигу „Телесно Васпитање“, која чини Т део мог „Основног Васпитања“ (а које смерам да издам у 4 или 5 књигај. Књигу сам поднео Главном Џросветном Савету на одобрење и препоруку за учебник у учитељским школама. а за књижнице основних школа, Савет ју је дао само једном референту, др-у М. Јовановићу-Батуту, да је оцени и поднесе му извештај. Г. Батут је оценио дело и предложио: да се не прими за намењене цељи, а Савет је са свим (4) против једног гласа усвојио. референтов предлог и дело одбацио.

Но тај реферат 2. Батутов је необјективан и неправичан — субјективан је и једностран.

%) О школским градинама говори се иу (правилима о грађењу школа» које је издао г. О. Новаковић још 1881 год. (Просветни зборник стр. 589 и 550.)

1) Овај одговор штампам Учитељу) зато, што је дело највише растурено ме | Ј р « у. , Ј

учитељима (око 700 примерака), па см:трам за дужност, да се пред њима на овај начин у неку руку оправдам, и преставим им ствар у правој боји, те да виде шта је и колико у књизи, коју имају у рукама за иста погрешно, а шта не,

ма

она