Učitelj
40 5 КАКО ЋЕШ САСТАВИТИ РАСПОРЕД
а то је погрешка. Учитељска коља, као стручна м% практична тикоља треба, % лужсна је, да да својим ученимима Довољно спреме, а не да Вас пуптта у школу таке невештте, да се, као што рече, не умеш наћи у школи. Као што знаш, Педагогика ти је дала само општа начела, васпитања, Методика ти је.казала како се предаје који предмет у оси. школи, али опет ти није могла то казати према нашим школским приликама, него само чисто с педагошко-пенхолошког гледишта. Другим речима, Методика није могла довољно узети практичну промену тих "начела на наше школске околности. Ето, управо то треба | сад да ти кажем у овом писму » ј у Е
Јавио си ми да си учитељ у четворо-разредној школи, с тога морам ти најпре казати хако ћеш да саставиш распоред школских часова за четворо-разредну неподељену колу. То ти најпре треба, то ти је најнужније, а немаш га, јер с наставним планом и програмом, по ком се сад у осн. школи ради, није спремљен и распоред за такве школе. Господа у министарству просвете, нису имала кад да удесе програм за дво и "више разредну школу, него су људи написали распоред за школе с једним разредом! Да су написали, бар, још за дворазредну. школу, јер и то није тешко, а таквих школа има много! Ну ако смем да ти кажем још нешто горе! Знаш ли ти да оно упутство што је штампано с програмом нису они написали, него неки од учитеља беоорадских2! Дакле написали су оно што може и сваки учитељ да нашшше, а оно што не може ни стоти од нас паписати (распоред за дво, тро и четворо-разр. школу) оставили су нама да се сами мучимо и лутамо без распореда као гуске по магли! Треба, Бога ми, добро запети и много се мучити док се ови распореди удесе, јер је то врло тешко удесити, па ће тд. и бити узрок што то господа из министарства није учинила. Да је ра-. според тешко удесити знам из искуства, јер сам један пут, сем моје потребе, морао - пивата распоред за 4 разр. по препоруци министарства.
Кад мораш, дакле, ти сам правити распоред, онда мораш пазити. на то, да, кад ти будеш радио усмено с једним или с два разр. осталт разреди нек ти раде нешто писмено п тек читају. То ги је полазна тачка. и основно начело у прављењу распореда. Шта ћеш кад и с којим разр. ти радити, а шта они други писати, читати или писмено рачунати, мораш свако пре и после тодне, пре уласка у зиколу, смислити за сва 4 разр. и за све часове — па то забележи. Бележећи тако недељу хана имаће пред собом недељни распоред од прилике као какав мајстор план од неке | грађевине. Колико ћеш пута предавати који предмет т. ј. колико му. треба часова па да се сврши, видећеш из наставног плана, који се налази ту у програму и распореду, јер ти још не умеш да оцениш кд-
лико треба часова коме предмету. По том распореду ради после још |
једну или две недеље не би ли опазио нешто неостварљиво или хрђаво, На основу тога, после, састави у неколико. сталан распоред, али претходно