Učitelj
999 МЕТОДИЧКЕ ПРИМЕДБЕ
и заљуљати цео државни апарат, или као да то питање решавају људи, који ни најмање не верују у потребу те промене или просто не знају јој значај. Тек у последње време, изгледа, да се већ и у Министарству Просвете одомаћило уверење: да. данашњи надзор основниг школа, не може одржати ни оно, што већ т стоји у основној школи а јадно ти нешто потравити и усавршити, те се почело радити на томе, да се с досадањим надзором прекине. Можда ће Бог милостиви дати. да се и то. страшвао питање реши благополучно, а ми сви опет да останемо живи и здрави. Али ма како се то питање решило, остаје неоспоран Факат, да треба данашње недостатке основне школелечити што пре, и да је за то једно од најмоћнијиг срестава. обавештавање м упућивање учитеља путем штампе, било у засебним. књигама или преко стручних часописа за основну школу.
Па и кад буде сталне п стручне ревизије, ово ће опет остати једно од врло моћних и неопходних срестава за усавр-. шавање и поправљање и наставе и васпитања. А док таквога надзора не буде, овако остаје готово као једино и најсигурније | срество, којим се учитељу може помоћи, да се данашњи недостаци у основлом образовању сузбијају и умањују.
Али, да би се то могло чинити како ваља, треба што више стручно образованих људи да прегледају осповне школе. који | ће умети сваки недостатак и погрешку, у целом раду учитеевом, запазити и прибележити, па, после, да се то учитељима. саопштава. Тим се путем, у осталом, у знатној мери утиче на. усавршавање учитеља и у оним земљама, где већ одавно постоји стални и стручни надзор.
Баш кад би садањи начин надзора и давао довољно времена, да се сваком учитељу посебице-казује свака његова погрешка, и да се сваком посебице даје упуство за поправку, опет би било врло непрактично п споро, да се тим путем исправљају погрешке: било би и ограниченије и непотпупије, но штампом.
Но самим изношењем и константовањем недостатака и по грешака, не би се, готово, ништа користило ни учитељима ни школи. То у неколико чини и данашња, ревизија, па и досадањи_
извештаји надзорника оспов. шк. то су исто чинили. И у томе баш и јесте један од, највећит недостатака у садањем начину“