Učitelj

МЕТОДИЧКЕ ПРИМЕДБЕ 291:

надзора што он, у најбољем случају само износи погрешке, а пи мало ит не поправља, п што је то чињено и чини се, већином у општим напоменама, по којима баш они, који највише греше“ пи највише потребују поправке. нису могли извући никаке поуке за сам практички рад у школи.

( тога је млого важније, да се примећени недостаци ту настави џ у васпитању критички мзложе. ч да се учитељи разлозима обавесте ц упуте како ваља јадити, па да тих погрешака. нестане.

Али овакав ће рад највише користити наставницима. осн;. школа опда, ако се буде износило и поправљало оно, што непосредно задире у саму праксу, у сам раду школи, или другим. речима: што се односи на саму примену педагошких начела и: методичких правила у настави и васпитању.

То је за сада најпрече и најпотребније. А баш у томе се. врло млого може учинити самом штампом. И кад се једанпут тако учини: кад се бар најважније погрешке, које се сада. чине у настави и васпитању у основној школи, изнесу, критички претресу и упуство да како да се то поправи, онда, неће моћи нико свој немар и нерад заклањати изговором: «е, па, то нисам. знао; то ми досад нико пије приметио, а, ево, већ толико година сам учитељ» А сви ваљани радници, који воде рачуна о. својој дужности и позиву, добиће прилику, да запазе, и упуство да поправе, ако би из незнања имали каквих погрешака у овоме раду.

Поглавито у овоме смислу, и највише у овој намери, написане су ове «Методичке примедбе.“ Погрешке, које се у њима износе и поправљају, покупљене су у разним крајевима Србије: и то у школама, у којима раде и стручни и постручни учитољи пили учитењице. Вршећи дужност надзорника основ. школа, ја сам у свакој школи бележио, у колико се то могло, сваку примећену погрешку у целом раду учитељевом. Где сам имао времена и могућности, показивао сам самом учитељу сваку погрешку и упућивао га, како ће то поправити. Али то сам могао. чинити само на понеком месту. Ни у петој школи није било могућности, да се наставнику изнесу, макар и најважније, по-

грешке, а још мање, да се он потпуно упути: како му ваља. радити, па да се то поправи. Ко је био, макар и два дана.