Učitelj
350 МАХНЕ У ВАСПИТАЊУ а и И 20 1008
Све су то последице психичке прераздражености, која је онеспособила мозак за сваку акцију |
Расејаност је обична појава код омладине у данашњим школама, која се на сваком часу може приметити, при иоле неинтереснијем предмету.
Од свију ових махна последице могу бити врло опасне, ако се за времена не спрече и не обрати им се довољна пажња.
«ја држим, вели опет проф Нусбаум, да садашњи принцип да се дете цео дан занима, за веома добар, само нека је највећи део посвећен телесном образовању, и то ако је могуће, на свежем ваздуху. Био, је добар почетак обавезно рађење гимнастике, ја бих само садашњу дозу овог величанственог лека, која је веома мало користила назвао хомбвонатском Тврдо сам уверен да ће нас будућност научити, да ће се дневно. телосно вежбање, које сада, траје ! сат, морати мењати са духовни радом. ако треба да дете остане здраво. Исто тако. сам уверен да учење иде много лакше, кад је тело више оснажено, кад духовно напрезање не износи тако многе часове, као сада готово у свима васпитним заводима.
Са изузетком поједине истакнуто даровите деце, наступа сада код већине после подне, али готово увек у вече, отупелост мозга, те услед тога врло мало схватају, највише да после дугог учења и мучења науче нешто и то механички, неразмишљајући у свему. Ово моје уверење било је тачно и осведочено и искуством у многим нашим породицама, где су на мој савет, слабија деца била остављена да ДО ди 9 год. расту слободно, старајући се да им тела ојачају дугим бављењем и радом на здравом ваздуху, а домаћи учитељ даваше. им на њихову молбу махом кратке лекције. Кад су ова деца, у [0 г. отпочела учење с вољом и радошћу, ишло се тако брзо у напред да су у 16 г. била тако образована као што су били њихова, старија браћа такође у 16 г. само што њима. учење беше радост. а тела им поред тога беху снажна; међу тим код старије браће беху свађе и казна престала. од 6 год. а тело беше постало слабије. Ба
Последак мог искуства иде дакле на то, да у будуће мора џ рад у слободи припремати детиња теда за учење, јер обра~