Učitelj

488 НАРОДНО ОБРАЗОВАЊЕ У ФРАНЦУСКОЈ

У вече се сви врате весели с песмом и музиком, па чак и они који су из- Шта значи рђав број: вукли рђав број.

Сутра кад се растају од Није добро! Таква осеродитеља и пођу да ступе ћања, каква ви прописујете под војничку заставу, они рекрутима не могу се на почну размишљати о својим звати родољубивим осећародитељима. њима. |

На тај начин свакога дана и свакога часа уливају се учетвику такве мисли и осећања, која му уништавају индувидуалне особине и привикава се да служи општему добру Француске. "Отуда потиче и онај поглед, којим Французи гледају на цео свет. Прописани Формализам има као неку силу закона те се свако одступање од Формалности сматра мал не као неки неморални поступак, или у најбољем случају као нешто што не „доликује. Француски формализам у опште је добро познат.

Француски учитељи највише воле предазања из рачунице, земљописа и граматике. и њима се поносе пред странцима, који долазе да посете народне школе. Продавања из рачуна завршавају се десетним разломцима. Ученици тешко решавају задатке и врло много се обрађује десетни систем При предавању земљописа много помажу прекрасни уџбеници, карте, неме и рељефне, глобуси и телуријуми. Особита се пажња 06раћа на цртање карата на школској табли и на хартији, које су марљиво плајвазом израђене и украшене шарама. У свакој народној школи наћи ћете велику збирку таквих ђачких карата, што сведочи о њиховом приљежању и умешности.

На овоме месту да кажемо неколико речи и о цртању у Француским народним школама Цртање се предаје са по два часа недељно у свакоме разреду; почиње се са цртањем на мрежастој хартији, а завршава се са орнаментским цртањем. Прегледи за цртање повешани су у великоме броју по зидовима сале за цртање а има их и у педагошком музеју.

Певање, као обавезни предмет, предаје се са по два часа, недељно у свима разредима.

Ручни радови од дрвета и гвожђа раде се по шведској системи; израђују се: кутије, лењири, кафези, разне ствари од жице (дрота) и т. Д.

И гимнастика се такође добро предаје у народним шко„лама, у дечјим играма и другим гимнастичким играма (фигурама.