Učitelj

642 НИ МЕТОДИЧКЕ ПРИМЕДБЕ

писној настави. А већ о разумевању значења овога предмета. у [У. р., на како се наилази код пејединих учитеља, и да не помињемо. Налази се и таких школа, ка пр. где ученици ни | Једне једите српске земље нису цртали, а нацртали су Бугарску и Румелију '!

Да би ве у ТУ. р. Земљопие предавао како ваља, нужно је, да га ученици науче у Џ. и Ш. р. онако како је тамо. речено. Где је то тако учињено, ту је учење Земљописа ТУ. р. врло лака ни занимљива ствар, млого лакша но у претходним разредима. И кад се добро зна, како ваља овај предмет предавати у П. и 11. разр. онда ее зна и како га ваља предавати у овоме разреду. Јер, све што је речено за предање овога, предмета у ПГ р. важи у главноме, и за 1У. разред. Зато ће се овде учинити напомене само за оно, што и у колико мора. бити друкче у овоме разреду, због саме материје, која се образује. Српске земље упознаваће се (предаваће се) по областима. посебице, Требало би најпре упознати оне, које граниче Краљевином Србијом, па онда даље. Али земљопис у овом разреду стоји у нераздвојној свези са МИсторијом Срба А правило је, да ученици свакад најпре упознаду све оне пределе, земље, за које је везан живот српскога, народа, те да им је свакад позната земља и земљиште оних догађаја, историских, које у Меторији уче. С тога се реду упознавању српеких земаља мора. удешавати према потреби саме Историје Срба. А сем тога, ради исте потребе, нужно је, да ученици у овоме разреду, одмах у почетку школске године, упознаду укратко и неке земље, које чиву српске, али су у вези са Историјом Срба: Буковина, Ердељ, Галиција, Румунија, Русија. Довољно ће бити да ученипи науче име и положај тих земаља према Србији, две - три реке у њима, Карпате и Црно Море. Али и то ће се учити престављајући пластички и цртама.

Од ерпеких земаља ваља најпре прећи оне, које стоје у већој вези е првим животом Срба на Балканском полуострву :. "Стара Србија, Маћедонија и т. д.

О свакој сриској земљи (области, покрајини) треба предавати најпрв посебице онако исто надо што је речено за предавање о _ појединим делов-ма Србије Тто је околина, у којој ђак живи, за упознавање појединих делова Србије, и после целе Србије, "то ће бити Краљевина Србија, цела Србија, за упознавање појединих српских земаља Као што је ученицима давата престава о појединим деловима Србије помоћу преставе о њиховој околини, тако ће они сад упознавати поједине српшеке земље и.