Učitelj
290 из БЕЛЕЖНИЦЕ ЈЕДНОГА УЧИТЕЉА
Ви ОР ИВО АД ПАРИ ЛИК МОЈИ ПЕР ИВа иви р равл пан а при рт 2 РОН АЛА ОИ 0 РОУ ОИ Ибла МАНА ВИНА
— Е, Перо, ти ћеш овде седети. И то ће од сад бити твоје место.
Он оде и седе.
Ти си њега сад уписао2 — упита ме мати. Јесам, снајо.
Она баци поглед на њега а мени рече:
= Молим те, учитељу, пропусти га мало кроз руке. Много ми је немиран... Немој ти њега жалити. Моје кости а ти дељи дивљину'!...
Пера. обори очи...
У тај пар доведоше другог ђака...
Сврши се упис у ја започнем предавања. — Наредим те набаве таблице и почнем рад.
Почнемо писати црте: усправне, косе и т.д. Раде дечица доста живо и весело. Седнем за сто а тек шкрипне по која крижуља, запео брат мало јаче но пио треба. Али је задовољство гледати их како су се свесрдно послу предали.
— Јоцо, не седи се тако!
А Јоца се одмах сам поправља.
— Како то држиш крижуљу. Симо!
А Сима тек пружа претиће низ крижуљу.
Устанем, разглбдам — добро. Истина, још несигурпа рука али добро. Само код Пере ове тачно. Рука му про· сто везе.
— Врло добро, Перо! Па ти ћеш бити красан ђак !....
Узмем таблицу, па је, дике ради, пружам ђацима ста- | ријих разреда.
Ништа, радимо ми тако. Ја нацртам на табли што о а они на својим таблицама.
Једног дана дође ми попа у школу.
— Јеви ли почео 2
Охо!... Да си жив и здрав.