Učitelj
из БЕЛЕЖНИЦЕ ЈЕДНОГА УЧИТЕЉА 291
“а, како је!
__ Не може боље бити!
__ То ми је мило!
__ Хоћеш да видиш
— Могу.
Ја, да се похвалим, прозовем Перу.
— Изиђи на таблу, па ми напиши једну усправну прту.
Изиђе Пера, узе креду и сунђер па написа положену. Ја се окретох.
— Шта си то написао !
— Усправну црту.
— Зар је то усправна, 7
Он ућута.
— Па како ћеш написати положену
Он написа косу.
— А косу:
Он положену. У земљу да пропаднем.... Попа ме погледа испод ока. као да ми се руга.
— Збунио ве, ваљда — вели он, а те речи рију као оштро сечиво по мојим грудима.
— Од чега да се збуниг2
--– На. абреоје
Ја прозовем другог. Он ми је писао све. Трећи, четврти — тако исто....
И попа оде.
Зовнем Перу к столу. Дадем му лењир у руке. Усправим лењир па га питам.
— Како стоји лењир
Ћути.
— Положи га.
Он опет ћути.
Запрепастио сам се. Толико дете а појма нема. Почнем му објашњавати. Усправим лењир: — Ово је усправљено. Јеси разумео 2