Učitelj
ПЕДЕГОШКИ ПРЕГЛЕД
а
Педагошки конгреси.
Између многих конгреса, држаних 1894 године, држани су и конгреси у Штшутгарду, у Немачкој, у Цириху, у Швајцарској и у Нанту, у Француској. По извештају главног иншпектора Франц. јавних школа, Г. Јосипа, проговорићемо овде о тим конгресима.
Конгрес у Штиутгарду држан е 15,16и 17 маја. На конгресу _ је било 3700 наставника. Било је предложено 20 питања, а одбор је одабрао и ставпо на дневни ред ових 5 питања;
|, Држава п основна школа у Немачкој на крају ХЛХ в. – Известилац Др. Павле Шрам, учитељ у Минхену.
2, Шта би требало чинити да се знање стечено у школи не заборави при изласку из школе» Известилац Котш, директор шко-= ле у Берлину.
8, О школском надзору. — Иввестилац Келер, директор школе у Вар ата
4, О дефинитивној униФикацији Немачке ортографије. — Известилац Клемер, професор учитељ. школе у Хајлброну.
5, О војној служби учитеља. — Известиоци: Хејл, учитељ у БЕЈ Вни ну и Јакоб, учитељ у ИЕ
Прва седница, отворена је певањем у хору, састављеном из 8009 учетеља, што је допринело великој свечаности овог скупа. За тим су прво виртембершки министар црквених послова, а после кмет вароши Штутгарда, поздравили скуп добродошлицом. Мнистар подсећа чланове скупа на задатак основне школе, да улије деци љубав према отаџбини немачкој, да спрема Ср ане одане цару и царевини. Други говорник помиње двоструку дужност школе, да, култивише идеале, да васпита децу и да им улије ЕЈ да све по изласку из школе, сама и даље уче.
У свом извештају о продужним школама Котш тражи, између