Učitelj
529 ЉтЕДАтонкА писма
забележе или да изнесу другима као пример и поуку. Камо среће да ме је ко првих година посаветовао да записујем важније догађаје из своје практике да бележим искуство своје. Данас би му био веома благодаран. А то што сам ја пропуштао, и на шта други ни толико пажње не обраћају, желео бих да ти озбиљније примиш и у том ревноснији да будеш.
Ако ме у овом послушаш, онда бих ти саветовао, да уредиш нарочиту књижицу за своје забелешке. У њу пиши само на половини стране, а другу половину остављај, да ту доцније додајеш поправке или допуне онога мишљења које си пређе записао. Или ћеш ту дописати какав пример сличан оном већ забележеном, или ћеш ту додавати друге примедбе, које ће доводити у везу неке даље записане белешке.
Забелешке ове можеш водити код куће, кад из школе дођеш, или у школи између часова и после часова. Ако их записујеш код куће, добро би било да и у школи имаш какав, ма какав краћи записник, у који би ма и најкраће бележио по што год што ти се у школи деси или ти падне на памет. Или најпосле удеси то записивање како мислиш да ти је најподесније и најлакше; само немој никако без тога остати. Видећеш доцније и сам како је то корисан посао. И после 10, 15, 20 год. читаћеш радо те твсје забелешке, читаћеш их и допуњаваћеш их новим искуством и мишљењем. Оне ће те пријатно потсећати на прошле године, оне ће ти илустровати јеси ли и како си напредовао у свом послу, а оне ће теми потстицати, оне ће тим помагати да напредујеш,
Као што ти рекох, материјала за своје забелешке имаћеш и сувише. Ја ти овде напомињем само неке врсте таквих забележака.
да време самог предавања падне ти на памет да неку ствар изведеш овако или онако. Опробаш и добро