Učitelj
ПЕДАГОШЊА пибма 528
изађе. Или ти у предавању искрсне нека сметња и неприлика, која ти успех псквари. Забележи то и допуни оним шта си смислио да у будуће радиш у сличним случајевима. .
Опробаш један начин извођења неког предавања, па тим постигнеш жељени успех. Забележи то са својим мишљењем да ли тако треба и други пут радити или нешто треба изменити.
Посматрајући своје ђаке, често ћеш на неком детету опазити по што год загонетно. Бележи то и доцније допуњавај оним до чега си дошао даљим посматрањем и испитивањем.
Према неком ђаку поступио си овако или онако, било у кажњавању или чему другом, па си или постигао или ниси постигао што си хтео. Забележи и то са својим мишљењем о истој ствари.
Кад примиш ђаке од кога другог учитеља, врло често ћеш опазити по што год што ћети се допасти или недопасти. МИ те ствари вреди забележити и својим мишљењем пропратити.
Кад походиш школу кога учитеља (о испиту или иначе) такође ћеш опазити по што год што ће ти се допасти или недопасти. И то има вредности да уђеу твој бележник.
У односима са школ. одбором, општином, са ревизором или с др. властима, такође ћеш имати шта да одвојиш и у свој бележник запишеш.
Ето такве и таквима сличне прилике даће ти толико материјала, да нећеш моћи стићи све да бележиш баш и кад би сваки дан сат два писао само то. Нои ако је ту тако много посла, немој се плашити њега, немој рећи: ко ће све то бележити. Јер ти не мораш бележити све, него само што је важније и не мораш бе= лежити опширно, него само кратко, тек колико да те потсећа. Разуме се, да ће бити боље ако је мало оп-