Učitelj

НЕЗГОДЕ, У КОЈИМА 69 068. ШКОЛЕ ПИРОТСКОГ ОКРУГА, И НАЧИН, КАКО ДА СЕ ОНЕ ОТКЛОНЕ)

—- = • ——

Да је цељ нашим — учитељским — зборовима: „узајамно потпомагање и усавршавање у своме послу; ширење и унапређење основне наставе и ширење просвете у Српству....“ да је задатак основној школи: „да наставом и васпитањем шири по народу основе знања, вере и наравствености, и да спрема ученике за грађански живот и даље школовање“ — то је свакоме. од нас познато. Као што се види цељ је једна, а шта ћемо са наставним срествима, школским одборима, школским зградама и учитељским становима, похођењу ученика; о четворо-разредној школи са једним наставником; толиким местима без и једне школе и једног наставника и школама са 6 разреда; школама, где сваки разред има свога наставника и школама, где један наставник ради и са 4# разреда и са продужном школом >

У томе нема никакве једнакости, него колико је школа толико и разних начина. Међу тим је одговорност свију наставника · свуда једна иста. И овде не вреди оно познато: „боље ишта него ништа,“

Докле су школе по варошима и варошицама махом добро снаодевене, дотле су сеоске школе већином иза тога изостале, а познато је: „да без алата нема заната,“

Законодавац је добро мислио са увођењем школског одбора, али се у практици и то показало као недовољна гаранција за успешнији корак у школском животу.

„Школски су одбори најјачи камен спотицања у учитељевом раду. По вароши обично једва писмени а по селима неписмени људи, па из неразумевања а из штедње или навике не одобра-

ђ) Читапо па учитељском вбору за Ппрот и околину.