Učitelj

ИЛИД ЛИ ШЕСТА ТАВЛИЦАША У Ш1И 17 РАЗРЕДУ:

Има учитеља који камене таблице употребљавају кров све ра зреде ниже основне школе. Они сматрају да је таблица једно важно наставно срество без кога се не може, па је зато кроз све разреде и употребљавају. Међу тим има и таквих учитеља, који с таблицом прекидају ва свршетку другог разреда.

Као разлог за употребу таблица за све време школовања био би овај:

1. Што је она дуготрајна.

2. Што се по њој може по вољи писати и брисати, па да се то не познаје.

8. Што се по њој лакше и брже пише.

Разлози противу таблица у 11. и ТУ. разреду јесу ови:

1. Што ву се деца довољно извежбала у писању и цртању на таблицама у прва два разреда.

2. Што радови на таблицама не остају стално.

8. Што је најглавније, употреба таблица нема практичне _ вредности.

Школа треба да спрема за живот. Већина чаших ђака завршава своје школовање са нижом основном школом. У практичном животу ђак више нигде неће имати прилике да пише писма или да што израчуна на таблици, него ће то већином радити на хартији. Па кад је тако, онда зашто с ђацима ПГ и [ТУ разреда радити задатке из српског језика и рачуна на таблицама 2 Зар неће бити боље да сваки ђак сашије себи књижицу једну од 2—8 табака за рачун, а другу тако исту за српски језик, па да на њима ради своје задатке 2 На тај начин имаће прегледну збирку својих радова за дуже време, а тиме ће и положити бољи темељ у при мени рада у практичном животу. И све то не стаје много ни новаца ни труда, а добит је куд и камо већа. На вењижицама се може радити и оловком и мастилом.

Ја сам увек био против употреби таблица у Ши ТУ. разреду наше основне школе, па зато сад и износим ово друговима да и они што кажу.

Кладово. В. П. Савић.

на =