Učitelj

Ручни РАД У Мушко основној школи

Манве се васљитне цељи постижу ручним радом и како га ваља удесити, те да одговара нашим потребама 2 |

НАПИСАО товаљж С. Јоеважовић, учитељ.

(НАСТАВАК)

1. Тттомо Беч, 21. јула 1899. год. „Љубавни М!

Данас смо довршили курс из картонаже. О како се осећам задовољан. што видим читаву гомилу ствари, које сам сам израдио! Па ипак ја нисам мајстор, већ само умем да направим. И један мајстор коме би било вечито занимање картонажа, не би могао рећи, да је ово радила рука каквог шегрта. Да се не хвалим, али ћу искрено да ти кажем, да су не само моје, већ и свих мојих другова ствари израђене веома лепо и укусно.

У прошлом ме писму питаш: „Па како ће то у школи да се заведе ручни рад 2! Хоће ли бити засебна радионица и хоће ли се у тим радионицамама изучити какав занат, на прилику тај твој „Олојд“, кога ти тако именујеш, а овамо радиш картонажу 2“

Не, драги М! Помоћу Слојда не учи се ученик занату. Кад би ми поред школа завели занатлијске радионице, онда би премашили цељ. Од куда би могли да знамо какав ће занат који ученик учити доцније у животуг А и кад би знали, кад би сео деци у тако млађаним годинама могло решити и изабрати, онда то не би била никаква основна школа. Ми желимо да дамо детету основ но и хармонијско образовање тела и душе. но помоћу заната, нисмо у стању то да учинимо. Слојд је настава из једног низа методич-