Učitelj

НЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

——

Природно, практично, јеФтино и просто уређење народних школа, у подизање тросветне задруге. Написао Милош Р. Милошевић, учитељ, свршени философ. Београд 1896. штампарија „Смиљево“ Пере Тодоровића. Стр. 59 на 80, цена 2

И код нас и у целом свету, како просвета тако и друге творевине човечје руке и разума, нису тако савршени, да им се не би имало шта замерити и боље пожелети. А где савршенства нема, људи имају права да критикују и да предлажу што год ново. И одиста многи то и чине. Али међу њима готово увек има више таквих, који само знају налазити махве данашњем стању, а ни сами не знају шта и како би се могло поправити и о-. кренути на боље. А ко год не зна да изнесе што год боље, готово нема права да осуђује ово што постоји. Па ипак има доста људи који само осипају осуде на ово што постоји а свет се често вара, мислећи да би они знали нешто лешше и боље. Но, ако хоћете да се уверите вреди ли што год њино критиковање, запитајте их: па шта бисте ви место тога предложили» И обратите пажњу на оно што они прелажу. Ако то вреди, онда им је. вредило и оно критиковање; ако ли они предлажу горе од да-_ нашњега, или, ако предлажу нешто „ново“ а то ново у самој ствари је исто ово што данас постоји — онда, разуме се. боље је било да су ћутали.

Писац књиге коју хоћемо овде да прикажемо, у тој расправи својој оглашује да у целокупној нашој просвети данас не ваља, „све до словца“. „ИМ заиста, све што се у данашњим плановима и програмима основне школе налази — све (писац подвлачи ту.