Učitelj
«“
РОДИТЕЉСКЕ СМЕТЊЕ И КОРИСТИ У НАСТАВИ 807
Напоменем им да пазе у букваре и да виде како ћу ја да читам и који ће начин читања и они од својих ђака тражити, и кажем им да свако слово прстом показују. За тим отпочнем читати јасно, задржавајући се прилично гласом на сваком слову, али при изговарању не запињући на сугласницима, којом би се приликом поред сугласника чуо онај полуглас нејасан, који се у старословенској књижевности с „љ“ и „љ“ обележавао; а нисам био избегао ни брзо састављање гласова (шчитавање или зглашавање.) ;
Овако читање тражио сам и од њих, али нису могли одмах баш лепо читати, но сам им морао дуже показивати (скоро за сат и по), док нису били прилично схватили. По том им кажем, да само овако читање траже од својих ђака.
„Одавно је речено: „има мајстора и преко мајстора“ — рећи ће један од њих четворице — овако је читање млого боље; и ја ћу од сада, читајући овако, млого боље читати,“
Сва четворица заблагодаре ми на саветовању, узеше збогом и одоше својим кућама; а ја, као почетник васпитач, био сам скоро онако раздражан, као Христифор. Калумбо при МИТУ Америке.
После неколико дана и она четири ђака су ми се поправили у читању, па сам с њима врло брзо буквар свршио. ;
ж ж ЈЕ
Овако сам исто поступио с родитељима тројице ђака П. разреда, показавши им како ће своје ђаке да поправљају у рачунању; и у брзо су ми почели олакшавати труд око остих ђака који су ми били најслабије рачунџије. А и после тога често сам их на овакав начин рада побуђивао како ђаке, тако и њихове "Родитеље, да неби овако користан рад дали заборавности. Главно је, што у рачунању могу својој деци ПИ разр. основне. школе, помагати и такви родитељи који нису писмени, само кад се поступно како ће поучно да раде.
Ово изнесох јавности за то, да би и остали другови овакав
начин рада опробали, а успех ће — поуздано могу рећи -- сјајан бити. - : 1. априла 1896. год. ___ Драг. Јанићијевић
Метриш. УЧИТЕЉ
===» ——