Učitelj
806 РОДИТЕЉСКЕ СМЕТЊЕ. И КОРИСТИ У НАСТАВИ у | У :
пута прочитали ; чему сам и сам био уверен, пошто сам их слишао и видео, да сви читају као што треба, сем њих четворице, који су ми сричући чители, и ако су и они пре тога, одмах после предавања, читали добро, не сричући.
Много сам се једио, зашто ми и после ова четворица не.
читају лепо, као по предавању што су читали, кад сам као што треба и много радио, а при том клонио се методе срицања. 6
тога сам их задржавао дуже, но што сам осталу децу у школи
држао, и сам сам их слишавао, само да би боље утврдили добро
да “читају, — Али'ипак, сутра дан-су опет скоро онако иото читали — сричући, а ја, да препукнем од једа, знајући да чи: "сто 'семе сејем а при свем том рађа ми главница. Ну „где "је" несрећа, ту и среће има. = 'сетим се," да је плоду тглав-
нице (рђавом читању) узрок самих родитеља, или других рођака ћачких, који својим неумешним утицањем сметају клици семена "правилно развијање, којим би се начином добио добар род, а "не главица — дакле, кваре код ученика читање као што треба
па их уче читању срицањем. Упитам их сваког посебице, да ли су им писмени очеви, или који други укућани, на шта су ми одговорили, да сва четворица имају по једног рођака писменог.
двојица оцеве, а друга двојица одраслу браћу, казавши ми у једно, да их они сваке вечери „поучавају“ читању из буквара. Они су их учили онако да читају, како су и сами у школи пређе учили — по методу срицања, да. прво свако слово посебице пропитају, па тек по том целу реч ~ 38 Слова од један пут.
Пронашавши ово, сетим се да би исти узрок болести друкчијим утицањем упливисао На опорављање, онако исто као што ваздух, топлота храна и пиће дејством на један начин код људи проузрокују болести, и дејством на други начин исте. болести отклањају. С тога кажем овим ђацима, који су ми ружно читали, да сваки каже од њих оном свом рођаку, који га поучава, да сви дођу сутра цан к мени, да им покажем како ће да их боље уче, напоменувши им: „па и ви после да знате, као остали ђаци што знају лепо читати.“ -
Сутра дан у јутру дођу ми сва четворица рођаци оних ђака кажем им за што сам их звао, и дам им по буквар [. разреда.
Кажем им да нађу слику звона, и да пазе како ћу ја читати.
· „Отпочвем ја сричући читати, па их по том питам, да ли такои
они поучавају своје ђаке; још како ми радосно одтоворише, да.
их увек тако. уче.