Učitelj

824 ЗАБАВА И ПОУКА

знам, викну Поповић. Па деде кажи, Поповићу, каже му учитељ, — Циц, калмок, молдон, плиш, то су све имена лица, молим господине, одговори хитро Поповић, 4. Стара гуска Једном сам држао предавање у првом разреду о горњем и доњем полукругу. Држећи се Јовићевог „Упутства“ ја на послет-

ку нацртам на табли јато гусака, све у једном реду. — Зашто је ова последња гуска највећа управим питање на све ђаке. Милосав Ст. дигао је први руку. – Зашто, Милосаве 2 упитам га

– Фа то тло је стара, па не може брзо да леши одговори Милосав, на што се ђаци из старијих разреда грохотом насмејаше.

о Пазуха — трепавица — Шта је то пазуха, упитах једном једног ђака из П раз реда, кад је ту реч прочитао. — То је трепавица одговори ми он. — — А зашто, да се зове пазуха кад је трепавица, упитах га. — За то, што наше око прво њу упази, одговори он.

6. Ђачки патриотизам Кад сам једном говорио ђацима четвртог разреда о уједињењу српства, Војислав П. приметиће ми: „Кад би се све српске земље уједињене, онда би трећи разред имао много више да учи но сада. — Ето како је он разумео корист уједињења.

и. Четири „с“ на српском грбу Једном приликом казао сам ђацима четвртог разреда, да она четири „с“ на српском грбу ваља тумачити са: Само слога Ср· бина спасава, На то ће Парађанин одговорити, да се то може тумачити и са: „Само Србин Србина Спасава “

8. Неколико непромишљених одговора У једној школи имао сам једног ђака, који је у свачему био оригиналан, па и у одговорима. Ми колико да сам га ја одвраћао, то никада ни о једном заданом питању није хтео мало да про мисли, већ увек лупи по којешта, ша допадало се то неком или не. Толико је био збуњен и сметен, да ја сумњам. да је кад год при себи, кад је одговарао. У ову забуну натерала га је прете-