Učitelj

_ РАЗВИТАК ДУШЕ Пе о 851

Келти. или Французи, наслеђују као што изгледа одређенс Физичке и душевне црте. Још се јасније то види на члановима једне породице, који кроз многа покољења престављају исте телесне и душевне особености. Те душевне особености бивају нешто интелектуалне, нешто емоцијалне, а неште активне (т. ј. разни ступњи у сИлини воље.) Занимљив је пример специјалног наслеђа предавање извесног талента у једној породици кроз неколико поколења, Н. пр. музичког талента у поро-. дици Баха. ) а.

Ипак је познато, да међ члановима исте породице | може да буде и великих разлика. Често код деце истих. родитеља видимо супротности у идејама, осећањима и тежњама. Такви су контрасти по неки пут особени "облици наслеђа: код једних чланова породице излазе на видик црте једних предака, код других — црте других предака Али у већини случајева немогуће је да се то тачно одреди. На сувременом ступњу нашег знања о том предмету, "наслеђем се може да објасни релативно мали број о од оних многобројних особености, које | чине природну основу индивидуалног карактера. Мо-

рамо признати да поред наслеђа постоји и друга текња 58

а на име: тежња индивидуалним изменама.

Разноликост спољних утицаја. Ма да урођене особености природе · или карактера играју важну улогу у индивидуалном развитку, оџет оне нису једино деј-

ствујућа сила. Разлике у приликама, Физичким и јоле =

више друштвеним, јако утичу на разлике. у способностима и карактерима, које налазимо код разних лица, |

Треба непрестано имати на уму да нема два чове-' ка, који би били у потпуно истим приликама. Близанци, _ које је у исто време једна мати родила, од првих дана. не налазе се у истим «риликама. Њихова мати једва "да потпуно једно исто осећа и према једном и према“

другом, ЛЕ ако се и. понаша једнако С њима, остали ·