Učitelj

ИЗВЕШТАЈИ И САОПШТЕЊА 173:

__--

јасни и доведе у ред оне преставе и појмове, који су добивени у домаћем животу, и да децу обучи да правилно и јасно исказују своје мисли на српском језику; он треба сад постепено и поступно да, проширује круг њихова знања, и да у њима развија, саморадњу. Али како ће он то све да, ради, како да почне“ Он има, рецимо, само прицравни разред, дакле децу која апсолутно не разумеју српски, па како и шта сад да радиг То је питање бунило и буни много старије и практичније учитеље, а камо ли новајлију, који са ђачке клупе долази за учитеља приправног разреда. Истина, министарство просвете прописало је о том још.пре 25 година једно упуство, али оно слабо што помаже учитељима и није сувремено; по њему давно и давно нико више и не ради. У њему се чак и не каже сам начин __ метод рада, но се само обраћа пажња српском језику и даје упуство за вођење дневника рада у таквој школи. Дакле учитељима, је остављено на вољу, да слободно раде шта знају и како умеју, И учитељи тако данас и раде.

Кључки збор «учитељског удружења», који има ове разреде у свима својим сеоским и варошким школама, да би му рад у приправним разредима био једнообразан, и да би се једном знало шта и како треба изучити у том разреду, израдио је за себе програм још џшре три године. Доцније је тај програм нешто попуњен и утврђен, па и г. министру просвете на одобрење послат. И г. министар је тај програм нарочитим актом одобрио. (Пор. 22.082, од. 24. ХЛ 18914 год.) | у

Ево тога програма :

1. Течај.

1. Казивање свог и родитељског имена. Имена браће, сестара и осталих унућана. — Познавање појединих делова тела, а нарочито чула, и њихова употреба. | «

9. Познавање најнужнијих ствари у кући и њихова употреба. ЛПознавање и употреба земљорадничких алата.

3. Школа, учитељ и ђаци. Познавање и употреба. школских и Бам= ких ствари. Држање писаљне и добровољно шарање по таблици и кредом по великој табљи. Цртање најпростијих ствари у контури.

/

/

11. Течај.

1. Крсни знак. О љубави према родитељима, и осталим људима, Укратко о Богу као творцу. | ;

2. Разликовање „животиња, биља и других ствари од њихових слина. Познавање домаћих животиња и главна норист од њих.

3. Посматрање школских ствари по положају, разликовање и обележавање тих положаја линијама, разлике и сличности по величини Њ боји. — % Познавање слина у. буквару и разговор о њима. ж Раздвајање лаких речи на слогове. Х Примање лаких прича из дечјег и животињског живота. а : :

4. Две —- три лаке песмице и декламације. — Поимање и бројни однос занључно с бројем 5, и то само усмено.

Примедба. Тачке под обележеним знаком ж неће се учити у неподељеним школама. |