Učitelj
(ТА
ЈЕДНА ПЕДАГОШКА ДОСЛЕДНОСТ 195
| ______
слажу. Код њих није лако створити чисту оданост, они имају скривене жеље, показују контрасте, које није лако
походити, а често пођу путем противним ономе, на који
их васпитач упућује. Далеко су подесније оне личности, које је дуже време васпитала, једна личност — нарочито мајка. Ваља се сетити и нашега, Г. Милићевића. У читанци у причи: „Момчад из Јованове куће“ исти вели, да је се
чича Јован са женом договорио, да у васпитању деце не. раде њих двоје ништа рачвасто. — Многостручност васпитних
задатака ствара и код васпитача, многостручност погледа
(убеђења), а за довољан успех треба доследног извођења,
истих,и по томе мењање васпитача смета јединству рада. Општа васпитна начела су истина тачно утврђена, али у
извођењу она узимају код сваког друкчији облик, постају субјективна.
"ДИ.
Доласком у школу многа деца носе са собом такве особине, које нису ни мало повољне за наставу и васпитање. Таковом децом често владају разне пожуде, у место воље показују самовољу, тврдоглавство, ћуд и т. д. Ове су ово сметње и настави и васпитању и њих треба школ. дисциплина. да уклони. Дисциплина дакле нема да постиже неке трајне циљеве у дечјој души, већ да одржи васпитанике у границама реда, који је један од најнужнијих делова за, добар успех. Ученичко понашање у погледу идења, долажења, седења, устајања, држања, тела, јављања, одговарања и т. Д. и учитељево примењивање срестава у томе погледу долазе у оквир дисциплине. И ако су ово по себи мале ствари, ипак су за успех одвећ важне. Навикавање, које се хоће дисцинлином да постигне само по себи није врлина, али треба врлини пут да начини. Кантова је изрека: „Дисциплина потчињује људе законима човечанства и уз" их да осећају силу тих закона.“ Да би се створила добра дисциплина и
ред у школи, потребна је једнакост и доследност у изво-