Učitelj

674 ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД

Одлучио сам, да се при свима основним школама у Краљевини Србији оснују дечје књидснице, које ће се управљати по овим правилима. За свако одељење основне школе — мушке или женске изузимајући прве и друге разреде — установиће се ученичка књижница за то одељење. Као одељење сматра се онај разред или они разреди, у којима ради један наставник. Али ако је у ком месту један разред подељен на вишо одељења, то ће сва та одељења једног разреда имати једну књижницу.

%, Циљ је дечјих књижница, да се ученицима-ама пружи одабрана поука и забава у вези са школском наставом, те тиме потпомогне душевни развитак у деце, особито по селима и код сиротнијих ученика.

8. Дечјом књижницом једног одељења руковаће учитељ-ица „дотичног одељења под непосредним надзором школског управитеља. У случајевима другог става тач. 1. руковаће у служби најстарији учитељ дотичног разреда, или кога они изберу. О њима ће водити исто онаки списак као и о књигама у књижници за учитеље и за њих ће одговарати.

· Сваки наставник-ица стараће се, да се ученицима-ама с времена на време дају књиге из ове књижнице на читање у вези с оним што је у настави обрађивано, а по прочитању ПН 06, јесу ли исти садржину разумели.

О томе ће водити нарочити списак, с назначењем, коју је књигу који ученик или која ученица прочитала. У тај ће списак сами ученици уписивати кад су и коју књигу узели на читање, а на крају књижничар ће бележити кад је враћена. И књижничар и сви наАИ дужни су упућивати децу у томе да књиге чувају чисто,

да ове дечје књижнице ће сваки школски одбор предвиђати

за целу школу извесну суму издатака у буџету, а школско веће биће. дужно, да ту суму расподели за поједине дечје књижнице своје школе. 6. За дечје књижнице набављаће се прво књиге, које прено-

ручи министарство просвете и црквених послова, а осем тога п оне,

које одабере учитељско веће дотичне школе на предлог учитеља-ице дотичног одељења;

7. При распореду књига за поједина одељења учитељско веће ће се обзирати на ступањ духовне развијености ученика-ица дотичног одељења као и на сродност садржине с грађом, која је наставним програмом прописана за дотично одељење.