Učitelj

676 ПРОСВЕТНИ ПРЕГЛЕД

ларинх предавања, а као нова одредба која ће имати најшири значај по овим новим правилима дошла је та што ће врло велики део пословања на овом пољу заузети проширење стеченог образовања оних младића који су кроз разне школе прошли у нашој домовини. ж

Моралпо поучне беседе. Од почетка ове године уобичајена је једна врло патриотична и културна новина — држање морално поучних беседа у Богословији. Приступ је овим беседама свакоме слободан а улазак бесплатан. Оне се држе сваке недеље и празника. Прву беседу започео је ректор Богословије Г. Јеврем Илић говорећи: 0 животу и раду Св. Атанисија Великог. После њега наставили су Г. г. Јеврем Бојовић: о Св. Григорију Богослову, Петар Протић: о раду, Павле Швабић: о вери као основи народног напретка, Ст. Ве-.

селиновић: о амфитеатру Флавијеву или Колосеулиј Милоје Влајић: о –

припреми за религиско-морално образовање, синђел Сергије: о слободи Савести, Драгољуб Поповић: о Недељи, П. Тодоровић-Ђаковчић: о каламљењу американске лозе.

~

>

Предавања из научне педагогике на Великој Школи. Као

што смо у прошлој свесци донели вест Главни Одбор Учитељског“ Удружења памеран да приреди пеколико предавања за наше учи-_ теље позвао је Г. Д-р Стев. М. Окановића да, отпочне серију ових предавања. Г. Окановић се је врло радо одазвао и још у току овог месеца отпочеће низ својих предавања из научне педагозике. Та, своја

предавања Г. Окановић је овако поделио: | предавање. Увод, задаће

васпитања; васпитање као примењена етика. Џ предавање. Задаћа васпитне наставе. Л1 предавање. Избор наставног градива, принцип „културно историских ступњева. ЈУ предавање. Јединство наставног градива (концентрација). У предавање. Разрада наставног градива; теорија Формалних ступњева. УГ предавање. Ходегетика.

Шта се ради у погледу увођења ручног рада у насг — Ми нистарство просвете у последње време поклонило је велику бригу питању о увођењу ручног рада и у муш. основ. школе у нас. Ево шта о томе вели »Ручни рад“ који је и покренут у тој цељи да пропагира и осваја земљиште за остварење ове патриотске — идеје.

»!. Иг. министар просвете је, као и г. министар народне привреде у свему усвојио рад пољопривредне комисије, коју су заједнички били саставили и која је радила свој посао у Министарству Народне Привреде, и наредио да се он има на уму приликом прављења пројекта закона о изменама и допунама у закону о уређењу

%