Učitelj

исл О ЗНАЧАЈУ НАГЛУВОСТИ У ШКОЛИ 8

Дечаци су више наклони наглувости, него ли девојчице — као 3:2.

Та су испитивања показала, да је у деце богатијег сталежа. слух бољи, него ли у деце сиротних породица. То се објашњава тиме, што у многе деце, сиротније класе, слабост слуха зависи од запуштеног нагомилавања ушне масти и од застарелог цурења гноја, на шта се не обраћа довољна пажња у породици.

Испитивање степена, глувоће помоћу часовника, и гласа |шапата) чињено је у оне деце, у које се на први поглед приметила спољашња промена. ушију услед болести.

У ошните при испитивањима часовницима, најјачи слух рђавих ученика са сразмерно најбољим слухом није прелазио 70 сантиметара, док се са нормалним слухом часовник чује на два метра (200 см.. Средња јачина слуха у болних ученика, са најгорим слухом, била је за те часовнике не мање од 118 см., отуда излази, да рђавији слух у добрих ученика је бољи, него ли бољи слух у рђавих ученика.

Средња, величина, добивена испитивањем шалпатом, следећа је: слабији ученици чули су шапат на растојању само од осам метара па и ближе од тога, т. ј. за у, и мање од нормалног растојања; од бољих ученика није било ни једнога, који није чуо шапат на растојању од 16—18 метара.

Ти односи добивају се посматрањем места која ученици заузимају по успеху. У разреду од 50 ученика средње је место двадесет пето. Показало се, да ученици, који чују шалпат на растојању од осам метара (једним ухом или обојим), седели су у средњу руку, на двадесет седмом месту; који су чули шапат на растојању од 4 метара — тридесет треће место заузимали су, а они који нису могли чути шапат даље од два метра, заузимали су тридесет девето место, итд. ~ _

Ти су докази ДОВОЉНИ да покажу у колико је добар слух важан за ученике. Здраво ухо лако прима звучне таласе, а звучно осећање пробуђује и удешава пажњу. Према