Učitelj
О ЗНАЧАЈУ НАГЛУВОСТИ У школи 849
мора да чују јасно и подједнако сви ђаци, како из прве, тако и они из последње скамлије.
Зграда, која је начињена у облику амфитеатора најбоља је без сумње, но такве се зграде праве само за судове и скупштине — за већи број слушалаца.
·_ Паралелограм с катедром уз један зид побочни такође даје ученицима, — у последњим скамлијама могућност, да, прате предавања; дужина такве учионице не 1 да пређе 9—10 метара. У
_ Други је услов добре учионице — усамљеност, пошто је тишина ван учионице "тако важна, као и у њој самој. Таквих учионица нема у практици.
Ред једностраних павиљона, распоређених у извесном растојању најпробитачнији су за школе.
И ако је немогуће да учионице буду одвојене једна од друге, ипак се, при самом зидању, може учинити да је у њој тишина на овај начин: треба при патосању узимати такву грађу која је лош спроводник звука, на то се треба. обазирати и при подизању главних и побочних зидова и "тавана. Таван у учионици треба да је, раван, без изреза и окука; зидови без стубова, и слепих прозора.
Приметило се, да велике сале, у којима је таван раздељен окукама на геометријске фигуре, имају на неким местима рђав одјек и, сем тога су крајеви сале безвучни, (интерферернција звукова), те је услед тога права дисхармонија.
Чим се предавање отпочне треба одмах да завлада, највећа тишина у учионици. Да не би звуци излазили на поље, треба прозори да су затворени; с погледом на наглуве ученике не би требало никад држати предавање на отвореном простору, нити пак у простору ограђеном платном, јер ће се у противном случају повећати број наглувих ученика.
Из свега, што. је довде речено, о значају наглувости у школи, изводе се ови закључци: