Učitelj
850 РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ
|. Има једна. категорија ученика, тврдих на ухо, у којих се наглувост појављује и опажа само у школи. Број наглувих ученика износи у средњу руку око У, свију ђака.
9. Наглуви ученици бивају последњи по успеху; степен њиховог заостајања у науци зависи од степена њихове наглувости. |
3. Деца богатијег с имају бољи слух од деце сиротније класе. - | |
Најгори слух у добрих ученика бољи је од најфи-
нијег слуха слабих ученика (по успеху). Чешће се наилази рђав слух у дечака, него ли у девојчица. Сразмера је као 3:2.
5. Опадање слуха у детињству може се изокренути у неизлечиму глувоћу у одраслих ; с тога се, од стране школских лекара, мора обратити велика пажња на оболевање слуха. |
6. Оболевање уха и опадање слуха најчешће бива 809, — у оне деце којој је оболео горњи део душника. С тога и на те болести, у душнику, треба обраћати пажњу.
7. Слух новоуписаних ученика. мора се одмах испитати. Испитивање треба вршити како помоћу часовника, тако и помоћу гласа — 'шапата. Ученике, који споро напредују, треба подврћи испитном диктанду. >
8. Учитељ треба да предузме све мере, које помажу да предавање чују сви ђаци; први и последњи, леви и десни, као и они у средини. При подизању школских зграда, треба испунити све услове за добру акустику.
с руског превео Свет. С. Поповић, учитељ.
ПРОУЧАВАЊЕ ДЕЧИЈЕ ДУШЕ У АМЕРИЦИ
Професор педагогије и психологије на. државној нормалној школи у Вестејелду (Масачусет у Здруженим Државама), г. Уиљем Монроев, дао нам је пре кратог времена особито интересан преглед о стању, у коме се у Америци налази студија једног питања, које сваки дан све више занима интелигентне кругове ове земље. То питање је питање о проучавању дечије душе. Држали смо за оправ-
–