Učitelj
СТВАРЧЕ ПОГОДБЕ ' ОН
Ну пошто изнесемо ближе ове узроке, ми ћемо се постарати да докажемо како се у самом развитку примене тих метода и у нашем друштвеном развитку находе и средства, која, ће поступно и с временом смањивати значај тих тегоба и сметња.
Методика у настави као што је познато има своју садржину. и облик. По садржини то је количина или мера образовања коју има постићи школа, за тим чување извеснИх. обележја које настава не сме да изгуби. По облику
пак ту долази распоред наставе, начини методе и средства за наставу.“
Овде је сад у питању, да ли ће последњи циљ методике бити постигнут т.ј. васпитање ученика у пространим значају те речи, ако се на њ примени све оно што педагогика са методиком зна. И даље: Колико се у практици могу испуњавати и садржина и облик наставе
Још" у напред сваки је готов за одговор: да сеу пракси никад не може све ово применити што су истакли
захтеви теорије, па по томе се може и на горње питање дати такав исти одговор.
Напоменувши мало шта би била садржина овога писања, ми ћемо прићи самој ствари, налазећи да имамо разлога изнети и доказивати ова тврђења. 1. Стање науке и њезин напредак имају утицај на успешнију и мање успешну примену метода, очигледности ; 9. Ученичке подобности могу бити такође олакшица или сметња тој примени; 8. Облици наставе, како методи тако и остала средства отказују своје услуге кад су ученици претрпани радом; 1. Подобност наставничка по добу и величини службовања има у себи такође равне погодбе за правилнију примену очигледне наставе и 5. Примена очигледне наставе има равну вредност код појединих народа који су на „равним ступњима опште културе и образованости.
Да приђемо дакле посебним разлагањима.
Види Д-р Вој. Бакића, ' Педагогика. стр. [19—9824.