Učitelj
СТВАРНЕ ПОГОДБЕ 219
с 5 а подложни такође истим социјалним узроцима као. и омла-
дина п њени родитељи.
Према овоме ми мислимо, да би утицај очигледне наставе био плодан и благодатан по школовање, — ваља остварити ова начела:
Т. Да се ученици што темељније и свестраније васпиПК а то значи:
. Да васпитање ученика. обухвати у пуном и равноправном смислу како образовање, тако и васпштање у ужем смислу. ~
Да образовање буде што је могућно потпуније, јер пе треба дати бистрини дечјој да пређе у површндбет.
3. Не треба правити велике програме већ мање, а поузданије за извршавање. ;
Да морално васпитање обухвати примере најбољих кућа у селима пли мањим (а и већим) градовима.
· 5. Да васпитање не буде по рецепту и остане на механичном причању без узвишеног потреса детиње душе.
Да у васпитни и образовни елеменат уђе и неговање и култивисање рада разуме се најбоље: ручни. рад, мале вештине, и у опште знања Физичкоумна, при којима - се самоникло развија: саморадња, очигледност, дубина и веће пространство у мишљењу.
Ш. Да све, у духу народнога васпитања, обрати већа, пажња будућим наставницима у учит. школи да дубље и свестраније изуче у школи наш друштвени, економски и литерарни живот, као и основе народнога живота градскога, и сеоскога, Па не само то, већ да се боље упуте како ће што више и сами прибавити тачнија сазнања о том животу из њега самог. :
Та познавања стварних прилика и то образовање дубље и свестраније од досадањет, — даће новим наставницима врло јако срество за право мерило да би могли визирати дубине осећаја и мисли својих ученика и остале околине;