Učitelj

_ МОРЕ

— Сад у недељу претеноваћу ве са Милицом Ранисављевом,.. Држим да ћеши ти доћи,

Ја завезах. Не умедох речи проговорити. Кајао сам се што сам и почео овај разговор. Гледах како да се извучем из неприлике. И не гледајући Владимиру у очи. једва промуцах :

— Па нека ти је са срећом !.. Ја о том ништа нисам чуо. | -— Свеједно, чуј сад!.. Ти, истина не мариш за просте девојке, али ћеш, ваљда, пристати да своме другу будеш девер. А у недељу да ми дођеш свакојако.

Једва сам чекао да измакнем испред Владимира. Осећао сам се као кривац пред њим. Никако не могу себи да опростим што сам се упустио био у онакав разговор 6 човеком, који је одлучно противних назора. Слагао сам 1 а Нисам Пуо да ће да пбпрови Милицу..... Веровао сам да ћу га ја некаквим разлозима својим одвратити од

те женидбе ! (Свршиће се)

Ко ЗНЕ РИНННННИ <=

ПРОСВЕТНИ ЗАВИС

ПРОСВЕТНЕ БЕЛЕШКЕ

Школа и телесни развитак. — О утицају школе на телесни раввитак и дечје здравље, држао је др. медецине Шмит у удружењу учитеља врло занимЂиво предавање у Липској. Дугогодишњим посматрањем и испитивањем деце, дошао је до ових резултата :

1, Утицај школе на телесни развитак, дакле, на увећавање и растење тежине и узраста, не да се лако означити; али иввесно је то, да код деце у првој школској години мање расте и тежина и висина, |: 1 Ке. према 4 Ке. и 5 ст. према ' ст: него ли у предпрошлим тодинама, и да тек у даљем развоју, добијају се већи бројеви; даље, она деца која тек у седмој год. долазе у школу боље су развијена, него ли њихови вршњаци који су похађали школу већ годину дана,

2.) Равне болести не долазе од учења, него од здравственог утицаја школсоке зграде. Недостатак ваздуха и светлости слаби могућност отпору код деце против болести. У тим годинама деца се нагло разбољевају, Случаји побољевања у старијим годинама ређи су. с