Učitelj

КАКАВ ТРЕБА ДА ЈЕ ШКОЛСКИ НАДЗОРНИК 108:

и делом, разуме се само по себи, као што ће и учитељи с драге воље бити стално уза таквога свога надзорника и са њиме заједнички радити на бољитку целокупне народне наставе, ако он докаже да их воли, и да им пружа пријатељску руку.

Добар школеки надзорник, коме у истини на срцу лежи углед учитељев, ако нађе извесне махне и недостатке у наставничкој радњи, он ће их доцније са учитељем међусобно расветлити, па чак и ако би задржао своје противне погледе,. то ипак све његове примедбе не треба да прелазе прави методички и научни нимбус, нити да буду излив какве упорне противности и неумесног гнева.

Добар надзорник школеки, који жели да одржи јединство п хармонију са учитељима, који су му поверени, никада неће изгубити из вида, да учитељ треба вечито да је представник п заступник свога рада. Он треба да има увек право, њему је управо и дужност, да и своје погледе по своме богатоме искуству заступа. Иначе, где надзорник не ради у сагласности са учитељем, где су надзорници само закупници своје части а знаду мргодно заступати само своје „ја“, где су учитељи само неми посматрачи и слуге његовога рада, ту нема јединства, ту нема узајамне љубави и поверења, а такоме надзорнику ни у колико не лежи на ерцу благостање учитељско.

Тешко ономе месту, где се васпоставе такви односи између учитеља и школских надзорника, јер такво стање доноси само незадовољство на штету обе стране.

Надзорник, коме у истини лежи на срцу благостање српскога учитеља, никада неће заборавити да и учитељ није без свога права, и није постављен на то место да само буде потчињен, те да непрестанце овећа само неку својевољну силу и снагу. Добар ће школски старешина допустити учитељу право у његовим слободним изјашњавањима. Само и на основу уза-

јамног поштовања постићи ће се успех и сачуваће се углед. школин.