Učitelj

с из НАУКЕ И НАСТАВЕ 307 тисаљком, већ треба да државна штампарија изради писанке са' слабо извученим цртама њ словима, како би ученици пером по готовом (путу) трагу ИМСАЛМ,

Молим поштоване другове, да и они о овоме коју проговоре.

Т. М. Бушетић учитељ.

за

ИЗ ПЕДАГОШКОГ ИСКУСТВА

—— 060

„Педагогику, као науку, усавршиће и допуниће сами наставници својим лљичним пскуством,“ ДИТЕ6.

1. — У опште деца у основој школи воле да буду питана из ког предмета, док у гимнасији то чине само одлични ђаци, који сигурно зпају да су спремни за одговор. Мислим да је овој разлици узрок, што деца у основној школи још не знају последице рђавих оцена. Занимљиво је, што хоће да говоре и они који не знају.

#

9. —— Казне гоне ђака на кајање, али то мало траје и брзо се заборави. Да дете у души осети рђаве последице казни, — то је реткост у основној школи.

=

8. — Најрадије ђаци основне школе хоће да се играју, да раде гимнастику и да цртају. С мањом вољом пишу прописе, а још с мањом читају и рачунају. Читањеји рачунање мрско им је, вигурно због многих недељних часова, Воле и причање, а радо и певају, нарочито световне песме.

=

4. — Дешава се да и међу малим ђацима има завере. Тако на пример нису ретки случајеви, да исвесан број ђака имају неку тајну између себе (на пр. говорили за некога нешто и др.). У оваким приликама ти се чланови обично зарекну, да искључе из друштва, онога, који би ту тајну открио, или да га туку, ако им се за то да прилика.

=

5. — Има и освете међу ђацима. То се најбоље види кад један другога туже, кад који буде кажњен па је с киме у свађи, или кад је 20%