Učitelj
ИУ РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ
А.
[. Курсеви за младеж и одрасле за дечаке за девојке
У 1894/95 било је ових курсева: 7,522 966 а ПО РИБЕ ~ 13,970 1,808 по УН “ 20,099 4,429 "18008 5 » 22,939 7,429
Укупни број: У год. 1894/95 —8,288; а + - 1895/06—15,778; » +» 1896/97—24,528: »» 1891/98—580,868. Однос између упиених ученика и оних који су редовно похађали курсове овакав је:
уписних посетилаца У 1895/96 год. било је 400.000 2170,500 О А 0 700.000 411,481 = 1904/98. . о 580.000 - 482,907
Број ученика није дакле растао према броју курсова. Ипак се опажа да је, последње године, број уписаних ученика много ближе броју тачних но ранијих година. Главни је узрок томе, што су они случајни елементи, чију су радозналост побудиле нове установе, у току 1896/97 год. отпали великим делом, јер нису могли издржати 03биљност рада. ·
У многим местима куреови не могу да буду организовани једно због природних препрека (сметови, рђави путови и т. д.), а друго због недостатка материјалних средстава, јер су многе општине сиромашне
Курсови за одрасле нису органнзовани без плана и руководног принцина. И професори и учитељи, — наставници у овем вечерњим курсовима — имају пред очима известан циљ, и удешавају предмете " методе наставне према овом циљу. И надзорници школеки притичу својим саветима у помоћ, али не дају овој настави строг званичан тип, већ се више ослањају на увиђавност наставника,
У многим школама давана су, по свршетку курса, редовним поХодиоцима сведочанства о марљивости, а било је и честих награда, раздаваних на свечан начин.
Књижице за одрасле распродају се у многим школама У једној од таких књижица садржај је подељен у два дела. У једном се делу