Učitelj
ОПРОСВЕТНЕ БЕЛЕШКЕ 805 телесно васпитање. Тога ради одбор је разаслао на све стране програм предлога, о којима ће ве у тој прилици водити реч. Сви су предлози подељени у пет сескција: 1. филосефија. %. Корист од биолошке науке 3 Техника. 4. Педалозија. 5. Пропаланда. Т. 1. Идеална задаћа телесног васиитања и начин њезина остварења према друштвеним приликама. 2. Равнотежа троје делатности код човека: Физичне, умне и моралне. Околности које ремете ту равнотежу и последице тога у смислу индивидуалном и друштвеном. 8. Увроци телеснога наватка људства 4. Високи смер телоснога васпитања, супротно тежњи за грубом снагом, 5. Јединство планова методична васнитања. 6. Значај васпитања као средства за потирање наследних недостатака дечјих. “. Економска важност телесног васпитања са, социјалног становишта. 8. Блиски додири васпитања телесног, умног и моралног. 9. Неопходност ангажовања јавности за увођење теорија цротиву предрасуда и погрешног схватања, који сада владају о телесном васпитању. 10. Средства за вадобивање приврженика и увођење начина заспитања у правом научном смеру. 11. У којој се мери ваља 06зирати на предрасуде, које се истичу као сметње васпитној реформи. 12 Ред јеоснова васпитању, но вамо тада, када почива на разумним, природним захтевима, 3 не на безначајним прописима. 4
П. 1. Биолошке науке, које строго опредељују дејство веџбања на људско тело, ваља да вајемчавају сагласност употребљаваних средстава и циљ васпитању. 9. Васколика душевна делатност јесте јединствена и зависи од нервне системе "Мишаћи су само оруђа, којима управљају нервни центри; као последица тога излази да при васпитању, штудији душевних појава ваља давати првенство испред свију осталих појава. 3. Наука о здрављу и васпитање делатноста у вези с вепбањем. Васпитање чула, перцепције и осећаја. 4 Закони развитка, индивидуе и људског покољења. 5. Утицај наслеђа, околине, начини живота, делатности, отпочинка и навика занимања. Примери из науке о гајењу стоке. 6. Човек као производ енергије Лични коефицијенат еноргије; средство за оснажење коефицијента, енергије. Равни облици људске енергије. Средства ва расвитак енергије. “. Студија облика, размера и обима тела с обваром на рад, који се условљава покретом руке. 8. Испоређење резултата веџбања слободних и вежбања, која се заповедају и наређују 9. Умор живаца и мишића; њихово храњење; накнада губатака. 10. Употреба енергије. 11. Механизам и начин покрета; мера рада механичког и физиолошког у испоређењу с радом извршеним при равним покретима.
ШП. 1. У којој мери може васиитач у даним приликама овладати чиниоцима, који облагорођавају човека у корист индивидуе и расе. 2 Правила васпитања, којима се може постићи најбољи успех с обзаром на науку о здрављу, на природни развитак тела и најподеснију употребу мишићне снаге. 3. Изналажење правила о васпитању при изучавању заната и вештана (цртање, "мувика, игра и т, Д.). 4. Средетва за повећање користи од рада и за јаче опирање умору. 5. Гимнастичне кор ктиве равних занимања. 6. Придржавање правила при општој веџби. природном кретању и при војним веџбањима. 7. Средства да се начин телесног васпитања учини што прајатнијим. 3. Задаћа музике, певања, игре. 9. Јенивање курсева, игралишта, плавалишта; справе — одело за веџбање и игру. 10. Материјал и техника лабораторије за испитивање дејства покрета и последица васпитања
ТУ. 1. Основа педагогије нека буде повнавање дејства и утицаја веџбања, на, човечје тело. 2. Утицај употрзбе правила васлитања од стране појединаца на породицу, школу и цео народ. 3. Треба он у свој просторности земље, пра различном поднебљу, језику и обичајима, да је обука на једнога ивраза и карактера
Учитељ 51