Učitelj

6

како би требало, што се није агитовало за Удружење онако како би се могло.

Па не само то. Ми бисмо требали да водимо рачуна не само о нашој нејачи овде у Србији негоин о нејачи оних наших другова који не жале ни живота ни имања за нашу свету ствар у неослобођеним српским покрајинама.

Ти би мотиви били згодни за размишљање о пашем Удружењу и његову значају према нашим националним 34дацима. И досадашњим својим радом Учитељско Удружење дало је доказа да води рачуна о сталешким потребама и бринуло се о штићењу сталешких права и интереса. Треба Само прелистати записнике рада његова па да се види колико је труда, жртава, времена и бриге уложено око задобијања ових тековина које су данас извојеване и које импонују многим сталежима у нашој земљи као и то колико би се, још више и бољих резултата постигло да је било удружење материјално јаче и бројно веће обухватаче. Новим правилима није изостављена тачка која би то у проГраму рада дружинском већ је шта више то видније истакнуто тако да нема разлога нико од учитеља да бан с тога тледишта не приступи своме удружењу.

Пије овде ни место нити смо то хтели да истичемо и расправимо све задатке Учит. Удружења и све послове које оно има да врши већ ово што је додирнуто има да послужи као мотив за размишљање свима оним нашим друговима који су се колебали да приступе удружењу и који би размишљајући могли отићи на странпутицу и погрешан пут.

__ Учитељско Удружење осигурало себи опстанак данас. Оно може опстати и постојати да се већ нике више у њега не упише. (Оно има више од 300 својих утемељача учитеља