Učitelj
- л се са оваким разумевањем и применом стечаја не отвара
82
би била грехота и грдна неправда, која би се косила са духом самог закона.
Да се стечај на места има разумети овако доказ је и то, што су прошле године сва места добивена стечајем, а не разреди; разреде појединим наставницима одредио је "сам г. министар. Дакле, стечајем се добива место, а разред одређује г. министар. Зато је погрешно што је ове године објављено који су разреди где без наставника; то јест потрешка је што је у стечају речено отвара се стечај за наставника у том и том разреду. Треба да се каже да се. отвара стечај са толико и толико наставничних места, а министарство зна за које разреде. Кад се овако уради, онда неће бити спора ни забуне око тога како се има сматрати стечај, да ли као стечај на места или на разреде.
Но, несрећно наше искуство, стечено са гоњењем политичкиХ противника, погодиће одмах сумњу и зебњу: да
опет згодна прилика да се премештају политички противници. — Ова бојазан отпада стога, што се и министарство при. овом избору пи премештању мора руководити оним истам Принципима пи обзирима које је захон (ил. 35.) прописао | за комисију.
Мислимо да смону објашњењу овог другог питања. били довољно јасни.
Има код стечаја још јелно прече, спорно питање, а то је ово: Ако се за неко упражњено место, које је на сте-_ чају, јави само један кандидат, може ли комисија и њега једнога поставити — кад дакле, нема два кандидата >
О томе у закону (чл. 35.) пише ово: „За свако упражњено место, за које се јавља два или више кандидата, ко-
1 Није никаква погрешка. Стечајем се не само добија место него и разред. Тако је свуда у О где постоји стечај. ~ 5 И о релн-