Učitelj
88
мисија избира по двојицу кандидата и предлаже их министру просвете, а он једнога од предложених кандидата потврђује“.
Једни веле да треба комисиски поставити и тога једнога, кад нема два кандидата, јер закон каже: за које се место јаве два или више кандидата, онда се предлажу двојица, логично : кад се не јаве двојица, треба потврдити тога једнога.
Други пак веле. Места се попуњавају стечајем; и кад нема бар два кандидата, онда ту не може бити стечаја.
Како. смо извештени, у овоме су се мимоишле и досадашње две комисије (лањска и овогодишња), које су правиле распоред.
Пошто закон није предвидео ову евентуалност, онда остаје нам да видимо шта је управо стечај у овом случају. И овде је стечај: понуда места и тражење кандидата. Ако се има доста кандидата бира се најбољи; ако нема, узима се онај који се јави. У противном, рђава места и наставници у њима биће вечито на стечају. ИМ ти наставници никад неће имати мира ни спокојства. За њих нема стшалности, · Услед тога, вечито ће бити наставника без сталног места и обратно: места без сталних наставника: Ово је оно што смо се раније питали: од куд ови наставници без места> — Ето од куд — комисија није распоредила оне, који су се појединце јавили за нека места.
Да је ово мишљење правилније види се и по томе, што нигде у закону није казато да ће такве наставнике постављати г. министар, нити је игде речено у закону шта ће се радити с таквим наставницима. Нигде не пише да ће
се с њима попунити стечајем непопуњена места.